خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/02 - 14:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
انتقاد جمالی نوبندگانی از مواضع ضدایرانی قاره سبز:

اروپا در مواجه با برجام در مرحله گفتاردرمانی باقی مانده است

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اروپا در مواجه با برجام در مرحله گفتاردرمانی باقی ماندند از این رو اتخاذ مواضع ضدایرانی فرار روبه جلو محسوب می شود.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به درخواست نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی مبنی بر همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی کامل به برجام، گفت: اروپایی ها وقتی با خروج یکجانبه آمریکا از برجام مواجه شدند با مقامات کاخ سفید به صورت نرم برخورد کردند و به نوعی در مرحله گفتاردرمانی باقی مانند.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مهم در حالیست که سازمان بین المللی انرژی اتمی در چندین گزارش پایبندی ایران اسلامی به تعهدات برجامی را اعلام کرده است؛ بنابراین چنین اظهارنظر خارج از عرف دیپلماسی است.



وی با بیان اینکه از رویه ای کار اروپا در مواجه با برجام می توان دریافت که تقسیم کار بین آنها و آمریکا انجام شده است، ادامه داد: در واقع آنها درصدد قرار دادن ایران در حالت معلق هستند تا کشورمان نتواند به پیشرفت برسد.



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: چنین اظهارنظرهای اروپایی به نوعی فرار رو به جلو است زیرا به خوبی می دانند جمهوری اسلامی ایران خویشتن داری کرده است وگرنه کشورمان می توانست اقدامات قانونی دیگری بر اساس مفاد برجام انجام دهد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اروپایی ها باید بدانند برجام به نام برنامه اقدام مشترک معروف است در حالی که اکنون برنامه اقدام ایران است از این رو باید در رفتارشان تجدیدنظر کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، دفتر نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود خواستار همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است.



در این پیام توییتری آمده است که فرانسه و انگلیس و آلمان به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انجام بازرسی‌ها در ایران کمک مالی کرده‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 298151
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار